27-02-2024 LEMMER – Veel zaken kunt u op de website van de gemeente gemakkelijk zelf regelen zoals het doorgeven van een verhuizing. Voor een aantal zaken heeft u een afspraak nodig. Bijvoorbeeld voor het aanvragen van een paspoort, id-kaart of rijbewijs. U kunt deze afspraak gemakkelijk zelf online regelen. De gemeente wil tijd, aandacht en ruimte voor u reserveren, zodat u zo goed mogelijk wordt geholpen.
Zo maakt u een afspraak
U gaat naar onze website: www.defryskemarren.nl. Daar kunt u een afspraak maken.
Stap 1: Klik op afspraak maken en selecteer het product. Bijvoorbeeld ‘aanvragen paspoort’.
Stap 2: Selecteer vervolgens een datum, tijdstip en locatie.
Stap 3: U vult uw contactgegevens in.
Stap 4: Controleer uw gegevens.
Uw afspraak is bevestigd. Hiervan ontvangt u een bevestiging per e-mail. In uw mail staat het afspraakkenmerk en een QR-code. Deze kunt u gebruiken om u aan te melden bij de zuil in het gemeentehuis. Let op: op de servicepunten in Balk en Lemmer is geen zuil aanwezig. U wordt hier opgeroepen door de medewerker. U ontvangt een afspraakherinnering per e-mail of sms.
Tijdens de afspraak
U kunt zich aanmelden bij de informatiezuil in het gemeentehuis. Als u zich aanmeldt, dan volgt u de volgende stappen:
Stap 1: Klik op ‘Ik heb een afspraak’. Daarna vult u uw afspraakkenmerk in. U kunt ook uw QR-code scannen.
Stap 2: U neemt plaats op de bank.
Stap 3: Uw afspraaknummer verschijnt op het aanwezige oproepscherm.
Stap 4: U wordt geholpen.
Stap 5: Eventueel wordt er direct een vervolgafspraak gemaakt door de medewerker.
Waarom werkt de gemeente op afspraak?
– Nieuwsbericht: Gemeente De Fryske Marren gaat in het najaar werken op afspraak
– Veel gestelde vragen.