21-11-2020 LEMMER – Het team communicatie bestaat uit een beleidsmedewerker, drie communicatieadviseurs, drie projectadviseurs en een drietal medewerkers. Jij wordt de vierde projectadviseur. Vanuit communicatie zul je veel samenwerken met de beleidsmedewerkers en projectleiders van andere teams die zich bezighouden met projecten binnen het thema duurzaamheid zoals de RES en Transitievisie warmte. De sfeer in onze organisatie is ‘noflik’ en betrokken.
Je functie
- In deze veelzijdige functie adviseer je de organisatie op het gebied van communicatie, met name binnen het thema duurzaamheid en de energietransitie.
- Dit doe je op tactisch en operationeel niveau waarbij je pro-actief en ondernemend te werk gaat.
- Je werkt samen met de communicatieadviseurs om de communicatie over duurzaamheid vorm te geven.
- Je ontwikkelt communicatieplannen en vertaalt deze in concrete activiteiten.
- Je weet signalen uit de samenleving goed op te pakken, voelt aan waar (politieke) gevoeligheden liggen en kunt snel schakelen tussen verschillende partijen en belangen.
- Je draait mee in de piketdienst crisiscommunicatie (1 week x per 5 weken).
Je profiel
- Je bent een ervaren adviseur met minimaal een afgeronde hbo opleiding, waarin communicatie centraal staat en
- Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur
- Je hebt bij voorkeur kennis en ervaring binnen het thema duurzaamheid.
- Je bent politiek sensitief, energiek en creatief en hebt gevoel voor humor.
- Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare.
Aanbod
Je maakt deel uit van een enthousiast en ambitieus team van communicatieadviseurs en -medewerkers. Daarnaast werk je vooral zelfstandig voor verschillende teams die aan de slag zijn met het duurzamer maken van onze gemeente. Je hebt veel contact met beleidsadviseurs, maar natuurlijk ook met inwoners en ondernemers.
- Je werkt 26 uur per week, waarvan 8 uur tijdelijk tot 1-7-2020
- Je ontvangt een salaris van maximaal € 4.048,00 bruto per maand bij een werkweek van 36 uur. (CAO gemeenten schaal 9).
- Naast het salaris krijg je een vrij te besteden budget. Dit geeft je meer keuzevrijheid en zeggenschap over je geld. Dit keuzebudget is 17,05% van je bruto salaris.
- Zie je een goede match, denk je graag in mogelijkheden en heb jij echt het lef om gemeente De Fryske Marren nog kleurrijker, actiever en nofliker maken dan ze nu al is?
- Meer weten over onze organisatie kijk dan op: wanneerbeginje.nl
De sollicitatieraad
De sollicitatieraad is actief betrokken bij de werving en selectie binnen onze gemeente. Ze hebben hun ideale mix van eigenschappen benoemd voor toekomstige medewerkers van De Fryske Marren. Dit zijn de vier waarden die de leden van sollicitatieraad extra belangrijk vinden:
- Duurzaamheid. Je kiest voor structurele oplossingen met oog voor de langere termijn.
- Omgevingsbewust. Je staat open voor anderen en bent goed geïnformeerd.
- Echtheid. Je bent oprecht geïnteresseerd en echt begaan met onze inwoners.
- Lef. Je durft je nek uit te steken, denkt creatief mee en vindt het leuk om positief op te vallen.
Solliciteer nu!
Is deze baan echt iets voor jou? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.040932@werkeninfriesland.nl De medewerkers lzen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren. Sollicitaties moeten uiterlijk 7 december 2020 binnen zijn. De gesprekken vinden plaats op 17 december 2020
Heb je nog vragen?
Bel of mail met Jan van der Veen, adviseur communicatie j.vanderveen@defryskemarren.nl of telefoonnummer 140514. Vragen over de procedure kun je stellen aan Albert Huisman, adviseur personeel en organisatie via telefoonnummer 140514 of albert.husiman@defryskemarren.nl