Medewerker sociaal wijkteam, specialisatie bureaudienst

09-08-2022 LEMMER – Ben jij een verbinder, denk je graag in mogelijkheden en heb je het lef om gemeente De Fryske Marren nog kleurrijker, actiever en nofliker te maken? Binnen ons sociaal wijkteam jeugd en gezin zijn wij op zoek naar een: medewerker sociaal wijkteam jeugd en gezin, specialisatie bureaudienst, die goed in staat is om een situatie in kaart te brengen

Het team
In het sociaal wijkteam jeugd en gezin houd je je bezig met de hulp aan kinderen en hun ouders/opvoeders in gemeente De Fryske Marren. Daarnaast komen ook alle vragen rond huiselijk geweld, kindermishandeling, ouderenmishandeling, verward gedrag  en multiproblem casussen in dit team terecht. Diverse situaties waarbij zij steeds weer kijken welke begeleiding het beste aansluit op de hulpvraag. Het team waarin je werkt bestaat uit ongeveer 32 collega’s. Dit zijn onder andere schoolmaatschappelijk werkers, integrale vroeghulp consulenten, jeugd consulenten, veiligheidsfunctionarissen en een gedragswetenschapper.

Het team staat bekend als een stabiel, warm en zeer betrokken team. Als nieuwe collega kan je dan ook een warm welkom verwachten en gaan we straks graag samen met jou aan de slag!

Wat ga je doen?

  • Je maakt deel uit van het (sub)team Intake/bureaudienst.
  • Je doet de intakes van alle nieuwe aanmeldingen en maakt samen met ouders (en de jongere) de hulpvraag duidelijk.
  • Je vertaalt de hulpvraag naar een ondersteuningsplan.
  • Bij zorgvragen waar geen regisseur nodig is, verleen je zelf hulp, of zet je passende zorg in.
  • Je beheert en onderhoudt de contacten met de ouders op een eventuele wachtlijst.
  • Je gaat bij crisis/spoed er direct (samen) op af.

Dit betekent dat jouw dag er zo uitziet
Je werkt 4 dagen per week en hebt regelmatig een nieuwe intake. Dat doe je bij de inwoners thuis. Op kantoor bepaal je samen met de gedragswetenschapper de prioriteit van deze casus. De ene keer pak jij de casus zelf op, verleen je zelf hulp, of verwijs je eventueel naar de juiste hulp en sluit je het dossier. In een andere geval besluiten jullie dat deze inwoner een casusregisseur nodig heeft, omdat dat een complexe casus is, waarbij regie voeren noodzakelijk is. Deze hulpvraag draag je dan over aan een collega uit het team.

Als er een nood/crisismelding komt, ga jij daar direct (met een collega) op af.

Wat breng je mee?

  • Je hebt een hbo werk- en denkniveau.
  • Je bent ervaren bij het snel in kaart brengen van vraag en aanbod in de (jeugd)hulpverlening.
  • Je vindt het leuk om kortdurend bij gezinnen betrokken te zijn.
  • Je bent in bezit van een SKJ-, of BIG-registratie;  (harde eis, graag nummer in sollicitatie vermelden).
  • Je bent energiek en gedreven om je in dit vakgebied verder te ontwikkelen.
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs en een auto.
  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare (je kunt het Fries verstaan of je wilt dit leren).

Wat mag je van ons verwachten?

  • Je werkt 30 uur.
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 4.208 (functieschaal 9 cao gemeenten) bruto per maand bij een werkweek van 36 uur.
  • Naast het salaris krijg je een vrij te besteden budget. Dit geeft je meer keuzevrijheid en zeggenschap over je geld. Dit keuzebudget is 17,05% van je brutosalaris.
  • Je hebt veel mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen met opleiding en training.
  • Deels thuiswerken behoort tot de mogelijkheid.
  • Je kan een Verklaring Omtrent het Gedrag aanleveren.

Wil je meer weten?
Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Henrica van der Veen teammanager sociaal wijkteam jeugd en gezin
06 32 27 28 10 h.vanderveen@defryskemarren.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij:
Anita Hettinga adviseur P&O a.hettinga@defryskemarren.nl

Online solliciteren?
Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.052745@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 21 augustus 2022 binnen zijn.

De gesprekken vinden plaats op 29 en 31 augustus.